Thursday, June 9, 2011

east vs west


Sebenarnya aku dapat idea ni lepas aku baca blog sorang pilot tu,bagi aku dia tu jenis yang gila-gila sket plus sempoi.so aku terfikir la pasal benda ni :
Kalau la nama kumpulan dari malaysia ni diterjemahkan ke dalam bahasa melayu
1.wings : sayap
2.search : cari
3.exist : wujud
4.bunkface : muka kosong
5.grey sky morning : langit pagi kelabu
Hahaha,agak pelik kan..bagi aku memang lucu la contohnya macam ni la
A: eh ko suka dengar lagu kumpulan mana ah dari malaysia ni
B: erm,aku suka dengar lagu kalau dari era 90-an tu lagu kumpulan sayap,cari,wujud..kalau      indie plak aku suka muka kosong dan langit pagi kelabu...
A:???
Tak ke pelik bila kawan kita sebut macam tu
Okey kali di kumpulan mat saleh pulak bila di terjemahkan ke bahasa melayu
1.scorpion : kala jenking
2.greenday : hari hijau
3.black eyed peas : kacang mata hitam
4.my chemical romance : kimia romantik saya
5.simple plan : rancangan mudah
Lagi lucu rasanya bila diterjemah kan...
Lain-lain terjemahan la (vice versa)
1.hujan : rain
2.pesawat : airplanes
3.meet uncle husin : jumpa pak cik husin
4.spider : labah-labah
5.babyface : muka bayi
Tu je setakat ni yang aku boleh fikirkan,sori kalau tertidur masa baca benda ni..=D

No comments:

Post a Comment